ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ & ΗΧΗΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ (0807.7.012.1)

Katerina Tzedaki

Περιγραφή

Στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών στα ζητήματα και τις πρακτικές της Ακουστικής Οικολογίας και την εφαρμογή τους στις Ηχητικές Τέχνες. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα μπορεί:

  • Να κατανοεί και να χρησιμοποιεί την εξειδικευμένη ορολογία της Ακουστικής Οικολογίας στα θέματα που σχετίζονται με τον Ήχο.
  • Να εφαρμόζει την ερευνητική μεθοδολογία του χώρου (ηχητικοί χάρτες, κατηγοριοποίηση των ηχητικών πηγών και γεγονότων, ερμηνεία των ήχων του περιβάλλοντος σαν μέσο ακουστικής επικοινωνίας) στην μελέτη και ανάλυση του ηχητικού περιβάλλοντος.
  • Να δημιουργεί ηχητικά περιβάλλοντα και/ ή μουσικές συνθέσεις ηχοτοπίων.
CC - Αναφορά Δημιουργού

Ενότητες

ΑΣΚΗΣΗ:

Ανάλυση ηχοτοπίων

ενδεικτικές ηχητικές καταγραφές, ηχητικός χάρτης και ηχητικό ημερολόγιο.

- μεθοδολογία καταγραφής δεδομένων και εξαγωγής συμπερασμάτων.

Άσκηση πεδίου: Σχεδιασμός ηχητικού χάρτη και ηχητικού ημερολογίου.

Άσκηση πεδίου: Ηχογράφηση ηχοτοπίου

Blesser, B. and Salter, L.R. (2007), Spaces Speak, Are You Listening?, Cambridge, Mass.: MIT Press.

Gaver, W.W. (1993a), ‘What in the World Do We Hear? An Ecological Approach to Auditory Event Perception’, Ecological Psychology, 5(1), pp. 1-29

Gaver, W.W. (1993b), ‘How Do We Hear in the World? Explorations in Ecological Acoustics’, Ecological Psychology, 5(4), pp. 285-313

Kelman, A.Y. (2010), ‘Rethinking the Soundscape-A Critical Genealogy of a Key Term in Soundscape Studies ’, Senses & Society, 5(2), pp. 212-234, London: Berg.

Krause, B. (2002), Wild Soundscapes – Discovering the Voice of the Natural World, Berkeley: Wilderness Press.

Landy, L. (2007), Understanding the Art of Sound Organization, Cambridge, Mass.: MIT Press.

López, F. (2004), ‘Profound Listening and Environment Sound Matter’, In Cox, Ch., Warner, D., (eds.), Audio Culture: Readings in modern music, pp. 82–87, New York: Continuum.

Oliveros, P. (2005), Deep Listening - A Composer’s Sound Practice, iUniverse, Inc, USA.

Schafer, R. M. (1976), Creative Music Education, New York: Schirmer.

Schafer, R. M. (1977), The Tuning of the World, New York: Knopf.

Schafer, R.M. (2003), ‘Open Ears’, in Bull, M. and Back, L., (eds.), The Auditory Culture Reader, pp. 25-39, Oxford: Berg.

Schafer, R.M. (2006), ‘The Music of the Environment’, in Cox, Ch. and Warner, D., (eds.), Audio Culture: Readings in modern music, pp. 29-39, New York: Continuum.

Smalley, D. (2007), ‘Space-form and the acousmatic image’, Organised Sound, 12(1), pp. 35-58.

Truax, B. (1984), Acoustic Communication, Ablex Publishing Coorporation, New Jersey, USA

Truax, B. (2002), ‘Genres and Techniques of Soundscape Composition as Developed at Simon Fraser University’ , Organised Sound, 7(1), 5-14.

Westerkamp, H. (2002), ‘Linking Soundscape Composition and Acoustic Ecology’, Organised Sound, 7(1), 51-56.