Σεμινάριο - Οργάνωση, Συγγραφή και Παρουσίαση Επιστημονικού Σεμιναρίου
Βερβερίδης Φίλιππος - Ververidis Filippos
Κωδικός αριθµός του µαθήµατος: FP7002
Τύπος του µαθήµατος: Θεωρητικό
Επίπεδο του µαθήµατος: Υποχρεωτικό μάθημα του ΠΠΣ του Τμήματος
Έτος σπουδών: 4o
Εξάµηνο/τρίµηνο: 7ο
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 4 ώρες θεωρία
Αριθµός απονεµόµενων πιστωτικών µονάδων (µε βάση τον φόρτο εργασίας που απαιτείται να καταβάλει ο φοιτητής ή σπουδαστής για να επιτύχει τους αντικειµενικούς στόχους ή τα
µαθησιακά αποτελέσµατα): 5
Όνοµα του διδάσκοντος/των διδασκόντων: Δρ. Φίλιππος Βερβερίδης, Καθηγητής
Αντικειµενικοί στόχοι του µαθήµατος (επιδιωκόµενα µαθησιακά αποτελέσµατα):
Η κατανόηση του τρόπου παρουσίασης ενός θέματος ενώπιον ακροατηρίου. Η ανάπτυξη της ικανότητας συλλογής στοιχείων, σύνθεσης πληροφοριών, συγγραφής μιας εργασίας και επιτυχούς παρουσίασής της σε συνέδρια, σεμινάρια κ.λ.π.
Προαπαιτήσεις:
Προαπαιτούμενα μαθήματα: Όχι
Προαπαιτούμενες γνώσεις: Κρίνεται πολύ κρίσιμη η καλή
γνώση της Αγγλικής γλώσσας και ο χειρισμός των Η/Υ για την πρόσβαση σε
ξενόγλωσση βιβλιογραφία και παρουσίαση με τη βοήθεια του προγράμματος Power Point.
Περιεχόµενο του µαθήµατος (Syllabus): Στα 4 πρώτα μαθήματα δίνονται διαλέξεις που αφορούν τους κανόνες και τις τεχνικές που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι συμμετέχοντες φοιτητές τόσο για
το γραπτό κομμάτι της επιστημονικής εργασίας που θα επιλέξουν όσο και για το προφορικό κομμάτι της Επιστημονικής παρουσίασης που καλούνται να δώσουν.
Οργάνωση και εγγραφή όλων των συμμετεχόντων φοιτητών υπό μορφή ενός εικονικού Συνεδρίου.
Προετοιμασία της ομιλίας και οι αρχές παρουσίασης και πως θα το πετύχετε
Προετοιμασία της γραπτής παρουσίασης της εργασίας και πως θα το πετύχετε
Πως να φτιάξετε εύκολα & γρήγορα την παρουσίαση σας στο Power Point - Οδηγίες για Power Point
Ψάχνοντας για κάποιο άρθρο ή Βάση δεδομένων ηλεκτρονικά μέσω της βιβλιοθήκης του ΤΕΙ-Κρήτης. - Βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσετε.
Παρουσίαση προτύπου Σεμιναρίου από το διδάσκοντα
Παρουσιάσεις Σεμιναρίων των φοιτητών σε ανοικτό ακροατήριο
Η επιλογή του επιστημονικού θέματος είναι ελεύθερη και συνιστάται να ακολουθεί τα επιστημονικά ενδιαφέροντα ή ανησυχίες του κάθε συμμετέχοντα φοιτητή. Συνιστάται επίσης θέμα αυτό να είναι ο προπομπός του θέματος της Πτυχιακής Διατριβής του καθενός. Η Παρουσίαση από σπουδαστές
επιλεγμένων θεμάτων, επικεντρώνεται πάνω στις πρόσφατες προόδους της γεωπονικής επιστήμης και τεχνολογίας. Η θεματολογία αυτή θα πρέπει να αποτελεί μια ποικιλία αντικειμένων προς τους φοιτητές που θα το δηλώνουν. Η λίστα αυτή θα δημιουργείται από τον κάθε διδάσκοντα του Σεμιναρίου, ύστερα από προτάσεις των υπολοίπων μελών ΕΠ. Ο στόχος μιας τέτοιας ενέργειας θα είναι αφενός οι συμμετέχοντες φοιτητές να εθίζονται και να αποκτούν εμπειρία σε θέματα
διερεύνησης διεθνούς βιβλιογραφίας και αφετέρου να αντιμετωπίσουν ένα ακροατήριο στο οποίο θα πρέπει να αποδείξουν ότι η αυτενέργεια και η κρίση τόσο κατά την επιλογή όσο και κατά την εμπέδωση του επιστημονικού τους θέματος έχει γίνει κατανοητή στους αποδέκτες του ακροατηρίου κατά την δημόσια παρουσίαση του θέματος όσο και κατά την ανάγνωσή της γραπτής εργασίας τους. Η δραστηριότητα αυτή επηρεάζει θετικά τη πρόσβαση στη γνώση τόσο του φοιτητή όσο και του
διδάσκοντα, ‘αναγκάζοντας’ θετικά και τους δύο να έρχονται σε επαφή με τις τελευταίες εξελίξεις στο αντικείμενο του μαθήματος που διδάσκουν. Τα άμεσα αποτελέσματα αυτής της ενέργειας θα οδηγήσουν στη δημιουργία μεγαλύτερου ενδιαφέροντος από πλευράς σπουδαστών για την απόκτηση της γνώσης αλλά και την μεγαλύτερη ανάγκη για επικοινωνία με τον διδάσκοντα, καθώς και στη μεγαλύτερη τριβή αυτή μεταξύ διδάσκοντα και διδασκόμενου με αποτέλεσμα την καλύτερη εμπέδωσή και ελκυστικότητα γνώσης.
Συνιστώµενη βιβλιογραφία προς µελέτη:
Northedge Andrew (Μεταφρ.) 2000 «Οδηγός για τον Σπουδαστή. – Μέθοδος μελέτης διδακτικού υλικού. Σύνταξη εργασιών. Συμμετοχή στο μάθημα. Προετοιμασία για εξετάσεις.» Εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ (Σειρά Ανοικτ. Παν/μίου), σελ. 293.
Peat J., Elliot E., Baur L, and Keena V., 2002. «Scientific writing. Easy when you know how», BMJ Books London, σελ. 292.
Hall G.M., 2001. «How to present at Meetings», BMJ Books London, σελ. 79.
Διδακτικές και µαθησιακές µέθοδοι: Το ηλεκτρονικό υλικό όλων των αρχικών διαλέξεων του υπευθύνου του μαθήματος διατίθεται σε ιστοσελίδα του ΤΕΙ-Κρήτης (https://eclass.teicrete.gr/ χρειάζεται εγγραφή χρήστη για πρόσβαση). Παρέχεται βιβλιογραφία ελληνική και αγγλόφωνη.
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθµολόγησης: Αξιολογούνται οι επιμέρους επιδόσεις του κάθε φοιτητή σε διάφορους τομείς που αφορούν τόσο την προφορική εργασία/παρουσίαση (70%) όσο και τη
γραπτή εργασία (30%). Στο τέλος κάθε κύκλου σεμιναρίων ανά εξάμηνο αξιολογείται και η δραστηριότητα του διδάσκοντα στο μάθημα από τους φοιτητές μέσω της συμπλήρωσης ερωτηματολογίου.
Γλώσσα διδασκαλίας: Ελληνικά
Ανθρώπινο Δυναμικό: | |
Όνομα του διδάσκοντος/Υπευθ. του μαθήματος: Δρ. Φίλιππος Βερβερίδης, Καθηγητής |
Κωδικός αριθµός του µαθήµατος: FP7002
Τύπος του µαθήµατος: Θεωρητικό
Επίπεδο του µαθήµατος: Υποχρεωτικό μάθημα του ΠΠΣ του Τμήματος
Έτος σπουδών: 4o
Εξάµηνο/τρίµηνο: 7ο
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 4 ώρες θεωρία
Αριθµός απονεµόµενων πιστωτικών µονάδων (µε βάση τον φόρτο εργασίας που απαιτείται να καταβάλει ο φοιτητής ή σπουδαστής για να επιτύχει τους αντικειµενικούς στόχους ή τα
µαθησιακά αποτελέσµατα): 5
Όνοµα του διδάσκοντος/των διδασκόντων: Δρ. Φίλιππος Βερβερίδης, Καθηγητής
Αντικειµενικοί στόχοι του µαθήµατος (επιδιωκόµενα µαθησιακά αποτελέσµατα):
Η κατανόηση του τρόπου παρουσίασης ενός θέματος ενώπιον ακροατηρίου. Η ανάπτυξη της ικανότητας συλλογής στοιχείων, σύνθεσης πληροφοριών, συγγραφής μιας εργασίας και επιτυχούς παρουσίασής της σε συνέδρια, σεμινάρια κ.λ.π.
Προαπαιτήσεις:
Προαπαιτούμενα μαθήματα: Όχι
Προαπαιτούμενες γνώσεις: Κρίνεται πολύ κρίσιμη η καλή
γνώση της Αγγλι
Κωδικός αριθµός του µαθήµατος: FP7002
Τύπος του µαθήµατος: Θεωρητικό
Επίπεδο του µαθήµατος: Υποχρεωτικό μάθημα του ΠΠΣ του Τμήματος
Έτος σπουδών: 4o
Εξάµηνο/τρίµηνο: 7ο
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 4 ώρες θεωρία
Αριθµός απονεµόµενων πιστωτικών µονάδων (µε βάση τον φόρτο εργασίας που απαιτείται να καταβάλει ο φοιτητής ή σπουδαστής για να επιτύχει τους αντικειµενικούς στόχους ή τα
µαθησιακά αποτελέσµατα): 5
Όνοµα του διδάσκοντος/των διδασκόντων: Δρ. Φίλιππος Βερβερίδης, Καθηγητής
Αντικειµενικοί στόχοι του µαθήµατος (επιδιωκόµενα µαθησιακά αποτελέσµατα):
Η κατανόηση του τρόπου παρουσίασης ενός θέματος ενώπιον ακροατηρίου. Η ανάπτυξη της ικανότητας συλλογής στοιχείων, σύνθεσης πληροφοριών, συγγραφής μιας εργασίας και επιτυχούς παρουσίασής της σε συνέδρια, σεμινάρια κ.λ.π.
Προαπαιτήσεις:
Προαπαιτούμενα μαθήματα: Όχι
Προαπαιτούμενες γνώσεις: Κρίνεται πολύ κρίσιμη η καλή
γνώση της Αγγλι
ΙΔΕΕΣ ΠΟΥ ΔΥΝΑΜΟΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΣΑΣ
-ΒΑΖΕΤΕ ΣΤΟΧΟΥΣ <<ΕΛΑΣΤΙΚΟΥΣ>> ΠΟΥ ΝΑ ΒΑΣΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΤΕ
-ΜΑΘΕΤΕ ΝΑ ΕΜΠΙΣΤΕΥΕΣΤΕ ΤΗ ΔΙΑΙΣΘΗΣΗ ΣΑΣ
-ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΤΕ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΤΕ ΧΡΟΝΟ ΣΙΩΠΗΣ ΗΡΕΜΙΑΣ, ΑΥΤΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΧΑΛΑΡΩΣΗΣ
-ΕΞΟΝΤΑΩΣΤΕ ΤΟΝ <<ΨΙΘΥΡΙΣΤΗ>>
-ΑΦΙΕΡΩΝΕΤΕ 30 ΛΕΠΤΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΑΣ
-ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΑΠΑΞΙΩΝΕΤΕ ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΤΙΣ ΠΑΛΙΕΣ ΣΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑΤΑ
-ΤΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟΣΥΡΣΕΙΣ ΑΡΘΡΩΝ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΑΠΑΤΗΣ Η ΥΠΟΨΙΑΣ ΑΠΑΤΗΣ
-ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΡΕΥΝΙΤΙΚΟΥ <<ΣΩΜΑΤΟΣ>>
-ΑΠΑΤΗ, Ο <<ΒΑΣΙΛΙΑΣ>> ΤΗΣ ΑΠΟΣΥΡΣΗΣ
-ΑΛΜΑΤΩΔΗΣ ΑΥΞΗΣΗ <<ΠΕΙΡΑΓΜΕΝΩΝ>> ΜΕΛΕΤΩΝ
-ΒΑΡΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ
-ΠΩΣ ΘΑ ΣΠΑΣΕΙ ΤΟ ΑΠΟΣΤΗΜΑ
-ΑΡΧΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ
-ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
-ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ
-ΠΩΣ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΑΣ
-ΜΙΑ ΠΡΟΤΥΠΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
-ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΩΣΤΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
-ΑΡΧΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΣΤΟ POWER POINT
-ΕΝΑΡΞΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ POWER POINT
-ΠΩΣ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΜΕ ΕΝΑ ΑΡΧΕΙΟ POWER POINT
-ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ
-ΟΔΗΓΟΣ ΧΡΗΣΗΣ ΒΑΣΕΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΕΙ-Κ 2007
-ΒΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
-ΜΕΓΕΘΟΣ
-ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ
-ΤΕΛΙΚΑ ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ
-ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ
ΕΙΔΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ-ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΑΜΕΣΩΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΙΔΑ
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΑΝΑΦΟΡΩΝ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ <<ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ>>
ΟΔΗΓΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΙΚΟΝΩΝ & ΠΙΝΑΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΤΕΛΙΚΟΣ ΒΑΣΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ
-ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΑΝΑΦΟΡΩΝ
-ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΛΙΣΤΑΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΑΝΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
-ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΕΝΤΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
-ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΣΕ ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
-ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ Η ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ
-ΠΩΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΛΟΓΩΝ Η ΣΕ ΓΝΩΜΙΚΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
-ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
-ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΜΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
-ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
-ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
-ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΑΡΘΡΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 456
Αρ. Προβολών : 15734