Kαινοτομία και ανάπτυξη επιχειρηματικών σχεδίων

Nίκος Σακκάς & Σοφία Υφαντή

Περιγραφή

Η καθοδήγηση των φοιτητών και η ανάπτυξη κατάλληλης κουλτούρας για την επιχειρηματικότητα μέσα από νέα προτεινόμενα μαθήματα της ΜΚΕ σε διάφορες μορφές (διαλέξεις, εκπαιδευτικές επισκέψεις, εικονικές πλατφόρμες, μελέτες περίπτωσης).

 

Στόχος του παρόντος μαθήματος είναι η αξιοποίηση από μέρους των φοιτητών των γνώσεων που θα αποκομίσουν  από το πρώτο μάθημα (Εισαγωγή στην Καινοτομία & Επιχειρηματικότητα) και η συμπλήρωση / αναβάθμιση του γνωσιακού υπόβαθρου εστιάζοντας σε συγκεκριμένα ζητήματα, έτσι ώστε να είναι σε θέση, μετά το πέρας του μαθήματος, να εκπονήσουν ένα πλήρες επιχειρηματικό σχέδιο.

Συμπληρωματικά Στοιχεία:

Περιεχόμενο μαθήματος: Το μάθημα θα έχει την ακόλουθη διάρθρωση / δομή: Εβδομάδα/Διαλέξεις:

1η Μεθοδολογία εκπόνησης επιχειρηματικών σχεδίων

2η Έρευνα αγοράς: μέθοδοι ανάλυσης προσφοράς και ζήτησης

3η Χρηματοοικονομικός σχεδιασμός επιχειρηματικού σχεδίου

4η Προϋπολογισμός Επιχειρηματικού Σχεδίου

5η Οικονομικό Μάνατζμεντ: Κοστολόγηση, Τιμολογιακή πολιτική, Επενδυτικές αποφάσεις

6η Σχέδιο Marketing

7η Χρήσεις Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στο Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ των επιχειρήσεων

8η Επιχειρηματικές συνεργασίες: μέθοδοι και στρατηγικές

9η Δημιουργία επιχείρησης (προσομοίωση με χρήση ηλεκτρονικής πλατφόρμας)

10η Κατάρτιση επιχειρηματικού σχεδίου (προσομοίωση με χρήση ηλεκτρονικής πλατφόρμας)

Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, εκτός από τις διαλέξεις και τα εργαστήρια, προβλέπονται τα εξής: πραγματοποίηση επισκέψεων σε επιχειρήσεις, διαλέξεις από επιχειρηματίες ή στελέχη επιχειρήσεων και φορέων, σχετικά με ζητήματα που αφορούν στην ανάπτυξη και υλοποίηση επιχειρηματικών σχεδίων.

Τρόπος Αξιολόγησης: Αξιολογούνται οι εργασίες (ατομικές και ομαδικές) που υλοποιούνται στη διάρκεια των εργαστηρίων καθώς και η ομαδική εργασία (σχέδιο επιχειρηματικής ιδέας), που παραδίδεται στο τέλος του εξαμήνου.

Ημερολόγιο