ΙΣΤΟΡΙΑ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ"
ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Επιστήμες της Αγωγής-Εκπαίδευση με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών
Μάθημα: Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Διδάσκων : Τσολακίδης Κώστας
Φοιτήτρια : Βασιλείου Νικολέτα 413/12009
Το μάθημα αυτό πραγματοποιείται στην πλατφόρμα του open e class του Πανεπιστημίου της Κρήτης και αποσκοπεί στην δυνατότητα παροχής ενός εξ αποστάσεως και ασύγχρονου μαθήματος για το μάθημα της Ιστορίας .
Το περιεχόμενο του μαθήματος χωρίζεται σε 2 θεματικές ενότητητες, παρέχεται ποικίλο οπτικοακουστικό υλικό, διαδικτυακοί τόποι, σελίδες και ασκήσεις και μετά από κάθε μία από τις δύο γραμμές μάθησης(σενάρια), που οφείλουν οι εκπαιδευόμενοι να ακολουθήσουν υποχρεωτικά, ακολουθεί η αξιολόγησή τους(΄στην πλατφόρμα ονομάζονται ασκήσεις), αλλά και η αξιολόγηση του μαθήματος(ερωτηματολόγιο) από τους ίδιους τους εκπαιδευόμενους.
Γνωστικό Αντικείμενο: Ιστορία γ΄γυμνασίου
Ενότητα:Ελληνική Επανάσταση 1821
Στο μάθημα αυτό θα παρουσιαστεί η Ελληνική Επανάσταση του 1821. Συγκεκριμένα το μάθημα χωρίζεται σε δύο θεματικές ενότητες :
α) προεπαναστατική δραστηριότητα - Φιλική Εταιρεία,
β) κήρυξη της επανάστασης και στάση των Ευρωπαίων.
Σκοπός του συγκεκριμένου μαθήματος είναι να παρουσιαστεί με ένα διαφορετικό τρόπο το συγκεκριμένο κεφάλαιο της Ελληνικής Επανάστασης, ξεφεύγοντας από το πλαίσιο του σχολικού βιβλίου και δίνοντας τη δυνατότητα να το παρακολουθήσει κάποιος από απόσταση.
Λίγα λόγια για την εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση
Πλεονεκτήματα
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευόμενο:
- να βρίσκεται σε απόσταση από τον εκπαιδευτή και χρησιμοποιώντας κατάλληλη τεχνολογία να μπορεί να επικοινωνεί μαζί του και με το εκπαιδευτικό υλικό που του διατίθεται
- να συνδυάζει τα μαθηματα με τις καθημερινές δραστηριότητες, την εργασία του τις οικογενειακές υποχρεώσεις
- να προσαρμόζει την εκπαιδευτική διαδικασία στις ανάγκες του, στο επίπεδό του και στο προσωπικό του στιλ μάθησης
- να μαθαίνει με το δικό του ρυθμό, όποτε μπορεί, όσες φορές θέλει
- να παρακολουθεί τα μαθήματα με χαμηλότερο κόστος
- να επικοινωνονεί οποιαδήποτε στιγμή με τον εκπαιδευτή με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- να συμμετέχει σε ηλεκτρονικές συζητήσεις
- να διαβάζει το υλικό που του στέλνεται και να παρακολουθεί on line τη διαλεξη του καθηγητή
- να επικοινωνεί με τους άλλους εκπαιδευόμενους οποιαδήποτε στιγμή, να συνεργάζεται,να βοηθάει ο ένας τον άλλον,να λύνουν απορίες και να ανταλλάσσουν τις απόψεις τους
- να έχει μία δεύτερη ευκαιρία αν δεν κατάφερε να σπουδάσει ή γενικότερα να επιμορφωθεί
- από όλες τις κοινωνικές ομάδες, χωρίς να αποκλείεται κανείς από τη γνώση, για σπουδές σε οποιοδήποτε κλάδο και θέμα σε πανεπιστήμια όλων των χωρών
Μειονεκτήματα
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση προϋποθέτει:
- ύπαρξη κατάλληλου τεχνικού εξοπλισμού και ισχυρή σύνδεση στο διαδίκτυο
- καλή γνώση του υπολογιστή και εξοικείωση με το διαδίκτυο
- αρκετό χρόνο και χρήμα για την παραγωγή του κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού
- υπευθυνότητα και αυτοπειθαρχία του εκπαιδευόμενου και σωστή διαχείριση του χρόνου
Παράλληλα ο εκπαιδευόμενος:
- χάνει τη δυνατότητα να κοινωνικοποιηθεί σε ένα περιβάλλον τάξης και αποξενώνεται
- μπορεί να μην είναι σε θέση να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης λόγω των πολλών υποχρεώσεων που έχει στο σπίτι και στην εργασία του
- και τέλος καταπατούνται τα πνευματικά δικαιώματα των συγγραφέων των σημειώσεων που παράγονται για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, γιατί συχνά διατίθενται στο διαδίκτυο.
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να είναι σύγχρονη ή ασύγχρονη:
Η Σύγχρονη Εκπαίδευση απαιτεί την ταυτόχρονη συμμετοχή όλων των εκπαιδευτών και των εκπαιδευόμενων. Η αλληλεπίδραση μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενου γίνεται σε “πραγματικό χρόνο”, και αφορά τόσο την ανταλλαγή απόψεων όσο και εκπαιδευτικού υλικού. Η ταυτόχρονη εμπλοκή μπορεί να επιτευχθεί είτε με το να βρίσκονται στον ίδιο χώρο (τάξη κλπ.) είτε με το να είναι διασυνδεδεμένοι μέσω δικτύου που επιτρέπει την ανταλλαγή ήχου ή/και εικόνας ενώ επιπλέον υπάρχει η δυνατότητα ανταλλαγής αρχείων και ηλεκτρονικού μαυροπίνακα, υλοποιώντας με αυτόν τον τρόπο τη Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση.
Η Ασύγχρονη Εκπαίδευση δεν απαιτεί την ταυτόχρονη συμμετοχή των μαθητών και των εισηγητών. Οι μαθητές δεν είναι ανάγκη να βρίσκονται συγκεντρωμένοι μαζί στον ίδιο χώρο ή την ίδια χρονική στιγμή. Αντίθετα, μπορούν να επιλέγουν μόνοι τους το προσωπικό τους εκπαιδευτικό χρονικό πλαίσιο και να συλλέγουν το εκπαιδευτικό υλικό σύμφωνα με αυτό. Η ασύγχρονη εκπαίδευση είναι περισσότερο ευέλικτη από τη σύγχρονη. Στο είδος αυτό της εκπαίδευσης ανήκει η Αυτοδιδασκαλία, η Ημιαυτόνομη Εκπαίδευση και η Συνεργαζόμενη Εκπαίδευση.
Εργαλεία
Πλατφόρμα εξ αοποστάσεως εκπαίδευσης Open e class, διαδίκτυο.
Μέθοδος
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Βιβλιογραφικές Αναφορές
Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών
Επιμορφωτικό Υλικό για επιμόρφωση β΄επιπέδου των εκπαιδευτικών
Μπαλαούρας, Π.,Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση: Aξιολόγηση της πορείας εισαγωγής της στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Ηλεκτρονικό λεξικό Βικιπαίδεια
Λιγότερα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Επιστήμες της Αγωγής-Εκπαίδευση με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών
Μάθημα: Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Διδάσκων : Τσολακίδης Κώστας
Φοιτήτρια : Βασιλείου Νικολέτα 413/12009
Το μάθημα αυτό πραγματοποιείται στην πλατφόρμα του open e class του Πανεπιστημίου της Κρήτης και αποσκοπεί στην δυνατότητα παροχής ενός εξ αποστάσεως και ασύγχρονου μαθήματος για το μάθημα της Ιστορίας .
Το περιεχόμενο του μαθήματος χωρίζεται σε 2 θεματικές ενότητητες, παρέχεται ποικίλο οπτικοακουστικό υλικό, διαδικτυακοί τόποι, σελίδες και ασκήσεις και μετά από κάθε μία από τις δύο γραμμές μάθησης(σενάρια), που οφείλουν οι εκπαιδευόμενοι να ακολουθήσουν υποχρεωτικά, ακολουθεί η αξιολόγησή τους(΄στην πλατφόρμα ονομάζονται ασκήσεις), αλλά και η αξιολόγηση του μαθήματος(ερωτηματολόγιο) από τους ίδιους τους εκπαιδευόμενους.
Γνωστικό Αντικείμενο: Ιστορία γ΄γυμνασίου
Ενότητα:Ελληνική Επανάσταση 1821
Στο μά
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Επιστήμες της Αγωγής-Εκπαίδευση με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών
Μάθημα: Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Διδάσκων : Τσολακίδης Κώστας
Φοιτήτρια : Βασιλείου Νικολέτα 413/12009
Το μάθημα αυτό πραγματοποιείται στην πλατφόρμα του open e class του Πανεπιστημίου της Κρήτης και αποσκοπεί στην δυνατότητα παροχής ενός εξ αποστάσεως και ασύγχρονου μαθήματος για το μάθημα της Ιστορίας .
Το περιεχόμενο του μαθήματος χωρίζεται σε 2 θεματικές ενότητητες, παρέχεται ποικίλο οπτικοακουστικό υλικό, διαδικτυακοί τόποι, σελίδες και ασκήσεις και μετά από κάθε μία από τις δύο γραμμές μάθησης(σενάρια), που οφείλουν οι εκπαιδευόμενοι να ακολουθήσουν υποχρεωτικά, ακολουθεί η αξιολόγησή τους(΄στην πλατφόρμα ονομάζονται ασκήσεις), αλλά και η αξιολόγηση του μαθήματος(ερωτηματολόγιο) από τους ίδιους τους εκπαιδευόμενους.
Γνωστικό Αντικείμενο: Ιστορία γ΄γυμνασίου
Ενότητα:Ελληνική Επανάσταση 1821
Στο μά
Στη θεματική αυτή ενότητα παρουσιάζοναται οι ενέργειες των υποδουλωμένων Ελλήνων που αποσκοπούν στην οργάνωση επανάστασης εναντίον των Οθωμανών. Γίνεται αναφορά στην κοινωνική διαστρωμάτωση της εποχής, αλλά και στη συμβολή της Φιλικής εταιρείας.
Στη θεματική αυτή ενότητα παρουσιάζεται η κήρυξη της ελληνικής Επανάστασης στις παραδουνάβιες ηγεμονίες και στην Πελοπόννησο, οι πρωταγωνιστές της επανάστασης, οι προσπάθειες για συγκρότηση τοπικών κυβερνήσεων, αλλά και η στάση των Ευρωπαίων απέναντι στην ελληνική επανάσταση.